Indar eta ilusio handiko gasteiztar ekintzaileak

DNAk hainbat enpresarekin hitz egin zuen sorreraren hasieran, duela urtebete inguru, eta ekintzaileekin bildu da berriro

24.01.2021 | 00:51
Alazne eta Cristina, Avocado, Branding e interiorismo enpresa sortzailearen arduradunak. Argazkia: Pilar Barco

gasteiz – Esaten dute ez garela aldaketetara egokitu behar, sortu baizik. GasteizkoAvocado enpresako Alazne y Cristinak eta Coco ta Yiyiko Dariok ondo dakite hori. Hiru gasteiztar dira, urtebete inguru daramatenak enpresa-munduan beren ametsak lortzeko borrokan; gaur egungo osasun-krisia gorabehera, beren enpresaren alde borrokatzen jarraitzen duten ekintzaileak dira, pandemia betean edo hilabete batzuk lehenago ireki zuten enpresak. Izan ere, DIARIO DE NOTICIAS DE ALAVA egunkariak Alazne eta Cristinarekin hitz egin zuen 2019ko uztailean, enpresa-motibazioa eta Arabako ekintzaile berriak ezagutzeko, bai eta Dariorekin ere, joan den martxoan, bere enpresa pandemia betean sortu ondoren, eta orain berriro bildu da haiekin, nola eboluzionatu duten eta konfinamendu eta murrizketa hilabete gogor hauetan bizirik irautea lortu duten jakiteko.

Cristina eta Alazne lankideak ziren jada, 2019ko udan aurrerapausu bat eman eta euren ametsagatik elkarrekin borrokatzea erabaki zutenean. Avocado-n, Gasteizen kokatuta dagoen enpresa honetan, diseinu estrategikoaren, brandingaren eta interiorismoaren lanak egiten dituzte. Helburua da ekintzaile berriei edo lehendik dauden markei bereizten laguntzea. Alazne eta Cristina guztiaz arduratzen dira; konpetentzia aztertzen dute, web orria sortu, nortasun korporatiboa egin... ideia baten ondoren lehiaren azterketa bat egitetik abiatuta, nortasun, irudi eta ahots propioa duten markak garatzeko lan egiten dute. 2019ko udan ireki egin zuten, eta zortzi hilabete geroago, etxean geratzera behartzen zituen errealitatearekin egin zuten topo, koronabirusaren pandemiagatik. Eta hala ere, enpresa gaztea izan arren, aurrera egitea lortu dute, hasierako gauza bera eskaintzen jarraitzen dutelako: ilusioa eta konpromisoa proiektu bakoitzarekin. "Gure enpresa propioan elkarrekin lanean daramagun urte eta erdi honetan oso ondo joan zaigu, gure lanaren balantze oso positiboa egiten dugu", azaldu du Alaznek eta gaineratzen du Cristinak: "Osasun krisia eta ondorengo konfinamendua iritsi zirenean, beldur ginen gerta zitekeenaz pentsatzean: Avocado ireki eta sortu genuen ilusioarekin, beldur ginen gure ahalegin guztia hor amaituko ote zen, baina zorionez ez da horrela izan".

Hilabeteak eta hilabeteak daramatzate lanean, zortzi eta hamar ordutik gorako etengabeko jardunaldiak egiten dituzte Gasteizen diseinu estrategikoaren munduan, eta hainbeste lan ekarri ditu emaitza positiboak. "Oso pozik gaude, espero genuena baino hobeto ari zaigu joaten 2019. urteko udan hasi ginenean.Egia da gorabeherak izan ditugula, batzuetan itota ibili garela edo etorkizunari aurre egin diogula ziurgabetasun edo beldur pixka batekin, baina, oro har, pozik gaude gure lana maite dugulako eta proiektuak guri gustatzen zaigun bezala egin ahal izaten ditugulako eta gure bezeroak pozik ikusten ditugulako", dio Alaznek eta gaineratu du: "Gehien gustatzen zaigunaz bizi gara, eta lan egiten dugu horretan. Horrek guretzat oso balio handia du".

Egin duten urrats hori guztia dela eta, eta enpresa eta salmenta asko geldiarazi dituen osasun-krisia gorabehera, Cristinak eta Alaznek adierazi dute beraiek erabat gomendatuko luketela ekintzailetza beren proiektuan sartu nahi dutenei. "Oso lan gogorra da. Hutsetik enpresa bat sortzeak hasierako lan asko, ordu asko eta ahalegin handia eskatzen du. Baina benetan gustatzen bazaie lan hori eta lanbidearekiko grina badute, ekitea gomendatzen diet. Baina grina eta ilusio hori benetan ematen dutenei bakarrik ", gaineratu du Cristinak. Izan ere, bi gazteen kasuan, biak lanbide horretan aritzen ziren, baina beste enpresa batean, pausoa ematea erabaki zuten egunean, eta hori orain dela urte eta erdi eta pandemia bat tartean.

maskarak Antzeko istorioa da Dariorena. Artisaua da, eta duela gutxi arte eskuz ehunezko jantziak egiten zituen, amentzako eta edoskitzarorako enkarguz. Baina duela ia urtebete koronabirusaren gerrarekin eta maskara-urritasunarekin, arabarrei lagundu beharra sentitu zuen, eta babes-maskarak eta berrerabilgarriak sortzen hasi zen. Hain harrera ona izan zuen bere diseinu-maskarek, Coco ta Yiyi bere maskara-enpresa sortu zuela, baita web orria eta tailerra sortu ere denbora errekorrean. Istorio horretaz urtebete egingo du martxoan. Garai hartan, egunkari honek harekin hitz egin zuen, enpresak sortu zuen azkartasuna bertatik bertara ezagutzeko; izan ere, Estatuan FP2 gisa baloratutako hainbat maskara-kantitate ematen zuten bakarretako bat zen. Orduan esan zuen hasieran maskarak egin zituela seme-alabak eta familia babesteko. Baina herritarren eskariak enpresa sortzera eraman zuen, eta oraindik ere herritarrak babesteko maskarak egiten jarraitzen du. Beren web orrian eskaturik egiten dira, eta bidalketak egiten ditu, baina gasteiztarrei ere eskura emateko aukera ematen die. Prezioa zortzi eurokoa da eta Espainiako Gobernuko Osasun Ministerioak ezarritako homologazio guztiak betetzen dituela ziurtatzen du.

Ia urtebete geroago, Dariok azaldu du enpresak bete-betean jarraitzen duela, baina eguneroko funtzionamenduan aldaketak gehitu direla azaldu du. Izan ere, lehen, berak egiten zituen maskara angeluzuzenek pandemiaren hasieran eskatzen zen homologazioa betetzen zuten, baina araudia aldatu egin da, eta, horrekin, Dariok bere enpresa ere aldatzea erabaki du, eskakizun berrietara egokitzeko. "Berrikuntza teknikoak aldatu egin dira aurten. Funtsean, maskarak egiteko modua eta formatua aldatu ditugu. Pandemia hasi zenean, kotoizko ehunekin lan egiten zen, eta iragazkiak sartu ziren. Ministerioaren azken araudia atera zenean, haiek onartutako eta Espainiako ehun-fabrikatzaileek egindako ehun zehatzak gomendatu zituzten, ministerioak izendatutako kabinete baten arabera". "Lehen kalitate handiko kotoiak erosten genituen beraiek egindako inprimaketekin; orain, berriz, fabrikatzaileak egiten duen bezala erosten dugu zuriz egindako ehuna; guk geure diseinuak egitea eta Bizkaiko enpresa batera inprimatzera bidaltzea zailagoa da, baina %100 homologatutako produktu bat egiten dugu", azaltzen du.

Eta homologazio lan hori da, hain zuzen ere, Coco ta Yiyi berezia izaten egiten jarraitzen duena. "Enpresa honetan asko azpimarratzen dugu homologatutako maskarak eraman behar direla. Bestela, norberaren eta gizartearen osasuna dago jokoan. Horrek ez du esan nahi homologatu gabeko maskara guztiek babesten ez dutenik, baina homologatuta ez daudenez, ezin da jakin. Sektore honetan intrusismo handia dago eta jende asko ari da homologatu gabeko maskarak saltzen eta kontuz ibili behar da horrekin, gai serioa da", gomendatu du. Erantzukizun sozialera ere jotzen du, eta, horregatik, etxeko maskarak etxeko oihalekin egitea ez dela gomendagarria esaten du, horrek ez baitu inolako iragazkirik edo eskakizunik betetzen, eta, kasu horietan, osasuna bera da arriskuan dagoena. Eta herritarrak erabili eta botatzeko maskarak erabiltzen baditu, gomendioak jarraitu eta lau ordu igaro ondoren bota behar direla ziurtatu du, horregatik, aukerarik onena ingurumenarekin jasangarrienak direla ziurtatu du.

"Oso pozik gaude. Egia da gorabeherak izan ditugula baina gure lana maite dugu"

Alazne

Avocado

"Enpresa honetatik maskaren homologazioa asko azpimarratzen dugu"

Dario

Coco ta Yiyi