- Hotzak, elurrak, koronabirusaz kutsatzeko beldurrak eta murriztapenek merkataritza txikizkaria ito egiten dute, eta atzo izandako beherapenen hasieran merkatariek baikorrak ez izatea eragiten dute. Gasteizko hainbat saltokik atzo DIARIO DE NOTICIAS DE ALAVA egunkari honetan jakinarazi zutenez, kanpaina ez da aurreko urteetan bezain arrakastatsua izango, uste dutenez.

Hain zuzen, atzo hirian erregistratu ziren -8 graduak funtsezkoak izan ziren gasteiztar askok erosketak ez egiteko, merkealdiaren lehen orduetan behintzat. “Ez gara oso baikorrak aurtengo merkealdi-kanpainarekin. Hilabete gogorrak izaten ari dira, koronabirusaren erruz merkatariak ahalegin handia egiten ari garelako, eta asko izan ginen iaz merkealdi asko egin genituenak bezeroak erakartzeko. Beraz, orain bezeroak aspertuta daude erosketekin edo ilusiorik gabe”, azaldu du Susanak Invittia Vitoria dendatik, Olagibel kalean kokatuta. Izan ere, alde horretatik dio gasteiztarrek ilusioa galdu dutela, “zalantzan jartzen dute zertarako erosi arropa, aisialdiko bizitza asko ere ezin dutela egin”. Hori dela eta, atzo hasitako merkealdiak motel hasi ziren gaineratu duenez. Hala ere, egunotako hotzak eta elurteek berokien salmenta bultzatu dute, “baina galtzak eta alkandorak ia ez dira saltzen ari”, ziurtatu du. Antzeko iritzia eman zuten Foru kaleko Generación X Vitoria dendatik. “Zaila da baikorra izatea. Faktore asko dira: beldurra, koronabirusa, dirua gastatzeko gogorik eza eta klima bera, jendea merkealdietan erostera animatzen ez dutenak. Kalean ere ez da jenderik ikusten, ez dendetan bakarrik”, dio Sarak. “Garaiz hautatuta zeuzkan produktuengatik etorri diren pertsonen salmentak izan ditugu, baina beherapenak ez dira lehen ziren bezalakoak”, gehitu du.

Udalerrien itxierak edo itxiera berririk egongo den ez jakiteak ere merkealdian normaltasuna galarazten du, saltokitik azaldu dutenez: “Asko nabaritzen da salmenten beherakada udalerrien itxieraren ondorioz. Asteburuetan beste udalerri batzuetako bezeroei esker saltzen ditugu gure arropak, baina orain ez dira asko etortzen hirira eta asko nabaritzen da salmentetan”. Zumarragako Tomas Beato etorbideko Mara Mujer dendatik, Aracelik azaldu du denda honetatik optimistak izaten saiatzen direla, baina “egia da egoera ez dela egokia”: “Jendea triste dago, ez dago animo eta arropa erosteko poza gehiago behar da”, azaldu du. Beherapenak %20, %30, %40 eta %50eraino hasi dira. “Merkealdiek salmentari laguntzen diote, baina gaur, adibidez, eguraldiak ez du laguntzen, eta azkenaldian beti gertatzen da zerbait”, gehitu du.

Beste ikuspuntu baikorrago bat erakutsi zuten atzo El Corte Inglesetik. Egunkari honetan azaldu dutenez, denda handi horretatik merkealdi kanpaina on bat espero dute, eta atzoko eguna indartsu hasi zela ere ziurtatu dute. Eskari handiena zuten sailak gazteria, haurrak, kirolak eta emakumeen saila izan ziren atzo. Urte berria, beherapen berriak kontzeptupean, El Corte Ingles-ek %50era arteko beherapenak eskaintzen ditu lau milioi artikulutan baino gehiagotan, urtarrilaren 6tik otsailaren 28ra bitarteko beherapenetan.

“El Corte Ingles-ek berriro ere bezeroen eskura jartzen ditu, inoiz baino gehiago, era guztietako aurrekontuetara egokitzen diren deskontu eta zerbitzu handiak dituzten produktuak. Hasiera-hasieratik, gizartearen beharren zain gaude, eta horregatik, eskain-tza komertzialarekin egoera berrietara egokitzen ari gara, poltsiko guztientzako artikulu eta prezioekin”, azaldu dute. “El Corte Inglesek neguko merkealdiak jarri ditu martxan, deskontu handiekin eta sustapen handiekin, bai dendan, bai webgunean eta aplikazioan. Otsailaren 28ra arte egongo dira eskuragarri”, gaineratu dute.

Bonodendak. Atzo Euskadi bono dendan ere jakinarazi zuten txartelak trukatzeko epea otsailaren 28ra arte luzatu dela, “dendako merkealdiez baliatzeko” aukera emateko. Gainera, bonu horiek establezimenduan bertan truka-tzen direla azaldu zuten.

Beherapenak. Atzo hasi zen neguko merkealdi-kanpaina Arabako establezimendu eta dendetan eta Gasteizko zenbait saltokitan, egunkari honetan azaldu zutenez, zenbait faktorek (egun horietako hotza, elurra, koronabirusa eta murrizketak) eragina izango dute kanpaina horretan. Hain zuzen, atzo izan zen merkealdiaren lehen eguna beste urte batzuetan baino motelagoa izan zela ziurtatu zuten. Datozen egunotan, izotza eta elurra hirian noiz kenduko zain daude, herritarrek erosketak egiteko animo gehiago izan dezaten.

“Ez gara oso baikorrak aurtengo merkealdi-kanpainarekin. Hilabete gogorrak izaten ari dira, koronabirusaren erruz merkatariak ahalegin handia egiten ari garelako, eta asko izan ginen iaz merkealdi asko egin genituenak bezeroak erakartzeko. Beraz, orain bezeroak aspertuta daude erosketekin edo ilusiorik gabe”, adierazi dute.