Arabako Errioxako ardo zuri eta beltzen, txakolinaren eta Euskal Sagardoaren 22 upategitako ordezkariek euren kalitate handiko produktu enologikoak aurkeztu dituzte Japonian, Amaia Barredo Eusko Jaurlaritzako Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantzako sailburua buru izan duen merkataritza misio batean.
Michelin izarra duten hainbat jatetxetako -horien artean Roppongi auzoko Eneko Tokio euskal jatetxeko- eta luxuzko hoteletako sommelierren eta profesionalen talde aukeratu batekin elkartu da euskal ordezkaritza Tokion. Japonian 474.048 jatetxe eta kafetegi daude, eta munduko ostalaritza dentsitaterik handiena du, 266 pertsonako establezimendu batekin.
Eusko Jaurlaritzako iturriek jakinarazi dutenez, upategiek egindako lehenengo merkataritza topaketaren ondoren, Amerikako Estatu Batuak, Japonia, Mexiko, Suitza eta Erresuma Batua moduko "hazten ari diren nazioarteko merkatuek Arabako Errioxako ardoekiko eta txakolinekiko duten gero eta interes handiagoa" nabarmendu du Barredok, eta horrek eraginda joan direla bisitan upategiak Tokiora eta Osakara.
"Kalitate handiko ardoak ezagutzen dituztenek badakite gure marka eta jatorria bereizten. Zorionez, Japonia ahogozo onekoa da, gu bezala, eta Japonian badakite goi sukaldaritza, 0 kilometroko produktuak eta tradizioari jarraituz eta zorroztasunez egindako ardoak biltzen dituen Basque Wine marka estimatzen, gure herrian egiten dugun bezala", esan du.
Euskal ordezkaritzak EDA-Drinks and Wines Campus Arabako Foru Aldundiarekin eta Basque Culinary Centerrekin batera garatutako nazioarteko ekimena ere aurkeztu du. EDAren xedea da garapen ekonomiko eta sozial jasangarria sustatzea edarien eta ardoaren bidez.